Heroes of Might and Magic Community
visiting hero! Register | Today's Posts | Games | Search! | FAQ/Rules | AvatarList | MemberList | Profile


Age of Heroes Headlines:  
5 Oct 2016: Heroes VII development comes to an end.. - read more
6 Aug 2016: Troubled Heroes VII Expansion Release - read more
26 Apr 2016: Heroes VII XPack - Trial by Fire - Coming out in June! - read more
17 Apr 2016: Global Alternative Creatures MOD for H7 after 1.8 Patch! - read more
7 Mar 2016: Romero launches a Piano Sonata Album Kickstarter! - read more
19 Feb 2016: Heroes 5.5 RC6, Heroes VII patch 1.7 are out! - read more
13 Jan 2016: Horn of the Abyss 1.4 Available for Download! - read more
17 Dec 2015: Heroes 5.5 update, 1.6 out for H7 - read more
23 Nov 2015: H7 1.4 & 1.5 patches Released - read more
31 Oct 2015: First H7 patches are out, End of DoC development - read more
5 Oct 2016: Heroes VII development comes to an end.. - read more
[X] Remove Ads
LOGIN:     Username:     Password:         [ Register ]
HOMM1: info forum | HOMM2: info forum | HOMM3: info mods forum | HOMM4: info CTG forum | HOMM5: info mods forum | MMH6: wiki forum | MMH7: wiki forum
Heroes Community > Heroes 3.5 - WoG and Beyond > Thread: !!CD:B
Thread: !!CD:B
Pollo2002
Pollo2002


Famous Hero
posted April 16, 2010 03:20 PM

!!CD:B

Peeking at Tournament edition again i find a command undocumented at elast in the english version of the erm help.

!!CD:B

They use it to disable building requirements, i have no clue how they do it. So i went to peek the script


Quote:
; Cloud castle w/o Altar of Wishes
!!CD:B1/2/36/d/?y1; read value
!!VRy1:&-5; reset 2nd bit
!!CD:B1/2/36/d/y1; write back new value
; Upg.Cloud castle w/o Altar of Wishes
!!CD:B1/2/43/d/?y1; read value
!!VRy1:&-5; reset 2nd bit
!!CD:B1/2/43/d/y1; write back new value



yeah eh, what? can someone explain me?
I want to learn to change building requirements.
____________

 Send Instant Message | Send E-Mail | View Profile | Quote Reply | Link
OxFEA
OxFEA


Promising
Famous Hero
feanor on DF2.ru
posted April 16, 2010 03:30 PM
Edited by OxFEA at 15:34, 16 Apr 2010.

Ou..how old is an English version of manual..

Quote:
B0/#1/#2/$
Глобальное разрешение/запрещение постройки (только TE и выше)
Разрешить/запретить постройку здания #2 в любом городе типа #1.
$ - флаг (0=запретить, 1=разрешить).
Пример

!#CD:B0/7/2/0 - запрет гильдий 3 уровня (2) для всех "Крепостей" (7) (с самого старта игры)


Global prohibition of building.
Allow/forbid the construction of building # 2 in every city type # 1.
$ - flag (0 = disable, 1 = enable).

Quote:
B1/#1/#2/$1/$2
Установить зависимость построек для здания. (только TE и выше)
       #1 = тип города
       #2 = номер здания
       $1 = первое значение (байты 0-3), см. номера зданий
       $2 = второе значение (байты 4-5), см. номера зданий
Комментарий

Каждый бит в $1 (первое значение) или в $2 (второе) означает, что здание может быть построено, когда все постройки с входящими в указанные значениями битами будут построены.
Пример:
!!CD:B1/0/3/36/0 значит, что гильдия магов уровня 4 в Замке (0) может быть построена лишь при гильдии магов 3го уровня и Таверны (гильдия 3го уровня = 4, таверна = 32, сумма =36).


Set the dependences for the building.
#1 - city type.
#2 - building ID
$1-$2 - parts of the bit field with sophisticated structure.

Quote:
B2/#1/#2/#3/#4/#5/#6/#7/#8/#9/#10/#11/#12/#13/#14/#15/#16
Установить зависимость построек для здания
       #1 = тип города
       #2 = номер здания
       #3...16 = номера зданий, от которых зависит здание #2
Можно использовать как инструкцию, опускать ненужные параметры. Нельзя проверить или получить.


Set the dependences for the building.
1 - city type,
2 - building ID,
3-16 - dependences (buildings ID)

Quote:
B3/#1/#2/$1/$2
Установить исключающие зависимости для здания. (только TE и выше)
       #1 = тип города
       #2 = номер здания
       $1 = первое значение (байты 0-3), см. номера зданий
       $2 = второе значение (байты 4-5), см. номера зданий
Комментарий

Каждый бит в $1 (первое значение) или в $2 (второе) означает, что если здание #2 построено, все постройки с входящими в указанные значения битами будут скрыты (визуально) с экрана города.
Пример:
!!CD:B3/0/43/31/0 означает, что после постройки Улучш. Портала Славы (43) (Замок) гильдия магов (если есть) не будет показана (вся гильдия магов = 1+2+4+8+16=31).


 Send Instant Message | Send E-Mail | View Profile | Quote Reply | Link
gnollking
gnollking


Supreme Hero
posted April 16, 2010 03:36 PM

Yes, there's nothing like that in our ERM help file..
Quote:
ERM Help Version: 2.06

____________

 Send Instant Message | Send E-Mail | View Profile | Quote Reply | Link
OxFEA
OxFEA


Promising
Famous Hero
feanor on DF2.ru
posted April 16, 2010 03:39 PM

Hmm..
Check also !!SS, !!IF:L, !!DL, !?DL, !!TL and !?TL.

 Send Instant Message | Send E-Mail | View Profile | Quote Reply | Link
gnollking
gnollking


Supreme Hero
posted April 16, 2010 03:50 PM

Nope, there's none of those..
____________

 Send Instant Message | Send E-Mail | View Profile | Quote Reply | Link
Pollo2002
Pollo2002


Famous Hero
posted April 16, 2010 11:35 PM

Thanks a lot, it was really helpfull didnґt try it yet though.

I guess I wontґknow how to use the Bit part. I wonder when would i prefer to use the bit system instead of the buildingID system?.
So there are even more undocumented commmands available for TE but not in english?

Where can i least get the russian version? maybe i could use some translator or something, because i really would like to know how to use the new commands.
____________

 Send Instant Message | Send E-Mail | View Profile | Quote Reply | Link
OxFEA
OxFEA


Promising
Famous Hero
feanor on DF2.ru
posted April 17, 2010 09:11 PM

http://narod.ru/disk/17329019000/ERM-Help.chm.html

v2-81rus
_____________________
Quote:
when would i prefer to use the bit system instead of the buildingID system?

Bit fields allow get-syntaxis.

 Send Instant Message | Send E-Mail | View Profile | Quote Reply | Link
Jump To: « Prev Thread . . . Next Thread »
Post New Poll    Post New Topic    Post New Reply

Page compiled in 0.0359 seconds